Jedná se o polopásový transportér československé produkce, jež vycházela z koncepce německého kolopásového transportéru Sd.Kfz 251/D. Koncepce podvozku byla v zásadě zachována. Došlo napřiklad ke zjednodušení konstrukce pásů, kde již jednotlivé články neobsahovaly jehlová ložiska a nebyly opatřeny gumovou botkou. Dále byla přední kola s duší nahrazena plnogumovým provedením. Nejzásadnější modofikací bylo nahrazení zážehového motoru vznětovým typu Tatra 928-3. Karoserie byla opatřena otevíratelným pancéřováním v horním prostoru určeném pro posádku, a otočnou lafetou pro kulomet ráže 7,62. Tento transportér byl vyráběn v různých modifikacích, nejčastěji v provedení určeném pro přepravu družstva (maximálně 12 osob). Vozidlo je v soukromém vlastnictví jednoho z našich členů.
Pohon | vznětový vzduchem chlazený osmiválec T-928/3 |
Objem | 11 762 ccm |
Kompresní poměr | 16,5:1 |
Spotřeba paliva | 60 Litrů/100km (v terénu) |
Maximální rychlost | 60 km/hod |
Hmotnost | 7600 kg |
Rok výroby | 1960 |