NSU 251 OSL lze oznacit jako "vlajkovou loď" německé továrny NSU Motorenwerke AG. Jeho prudukce započala v roce 1933 a ukončena byla až v roce 1952. Označení OSL lze rozklíčovat jako: „O” - steht für obengesteuert = s rozvodem OHV, „S” - für sportlich = sportovní, a „L” - für luxuriös = luxusní. První typy měly litinové provedení hlav s odkrytými ventily, které byly cca po 3 letech nahrazeny hliníkovými hlavami již se zakrytými ventily. Motocykl byl kromě jiného využíván i německým Wehrmachtem a v roce 1943 byla zaveden varianta WH, kde byl nově blok motoru a jiné komponenty vyráběn z litiny namísto nedostatkového hliníku. Zajímavostí je, že NSU 251 OSL má (oproti zvyklostem) umístěnou řadící a startovací páku na pravé straně, a brzdovou páku vlevo. Motocykl je v soukromém vlastnictví jednoho z našich členů.
Pohon | čtyřtaktní dlouhozdvihový stojatý jednoválec OHV |
Obsah | 242 ccm |
Spotřeba paliva | 3 litry/100km |
Maximální rychlost | 95 km/hod |
Hmotnost | 140 kg |
Rok výroby | 1938 |